zaterdag 20 januari 2007

Voetbal

Ik hou van sport...kijken! Niet alleen darten, ook voetbal. Ik ben een van de weinige vrouwen die voetbal niet "verplicht" kijkt maar het zelf aanzet. Toch is er volgens ons pap en Patrick iets mis gegaan in mijn opvoeding...ik kijk weliswaar naar voetbal maar wel naar de verkeerde club (volgens hun). Het is begonnen met "vlinders". Ik zag Jari Litmanen op tv en vond hem meteen geweldig! Dus daar zat ik dan naast ons pap op de bank studio sport te kijken, oftewel Jari kijken! Maar na een tijdje keek ik niet alleen meer naar Jari maar vond ik ook het voetbal leuk. Het werd zelfs zo erg dat bij mij alles om Ajax draaide. Op zondag om 14.30 gingen de tv en radio uit en nam ik de tefeloon niet meer op. Als iemand mij dan echt moest hebben, moesten mijn ouders diegene eerst instrueren dat ze niets over het voetbal mochten zeggen. En daar zat ik dan om 19.00 voor de buis, Ajax-shirtje aan, vlaggetje in de hand, kloppend hart en een irriterende blaas. Gelukkig voor de rest van het gezin won Ajax bijna altijd (ja toen wel) want anders was ik niet te genieten. Inmiddels is het fanatieke er wel af maar ik volg de uitslagen nog steeds. Ik kijk niet alleen naar Ajax, ander voetbal vind ik ook mooi. Zo ben ik ooit naar een UEFA-cup wedstrijd van Feyenoord geweest en meerdere keren naar Psv, zo ook vanavond... Wat leuk was; de supporters op Patrick's tribune hadden allemaal gele en groene blaadjes. Deze samen vormden de braziliaanse vlag, voor Gomes, de keeper van Psv. Gomes was helemaal onder de indruk! Psv won trouwens met 3-1 van Heerenveen.

2 Comments:

Patrice said...

Ach ja, ieder heeft zo zijn/haar gekke trekje hé hihihihihi...zolang de gasten maar fair spelen en de suporters geen heibel maken (want dat is hier in België groot probleem)!
Geef mij toch maar Formule 1 en onze Spanjaard..."Alonzo".

Doeikes Patrice

Anietje said...

Dat zal wel effe indruk hebben gemaakt op Gomez hè.
Leuk dat fanatieke van jou!!
Fijne zondag nog, groetjesssss