zondag 19 oktober 2008

Texel

We zijn weer terug van Texel. We hebben het ontzettend leuk en fijn gehad!!!
En wat hebben we geboft met het weer zeg! Geen regendruppel gezien (vooruit...een paar...maar toen zaten we in de auto *lol*).Ons hotel, de Kogerstraete, was ontzettend goed! We hadden zelfs een stoomcabine op onze kamer. En dat was erg fijn om even op te warmen na een dagje Texelse wind :).

Vrijdag zijn we, na aankomst en inchecken, even het centrum van De Koog ingelopen (ongeveer 100 meter van ons hotel denk ik). Daar hebben we wat rond gekeken en op een terrasje gezeten. Daarna zij we naar Oudeschild gereden. Toen ik klein was verbleven wij daar altijd op dezelfde camping en deze wilde ik weer even terugzien (jeugdsentiment hè! Hi!). Ik denk dat dit hem was? Mam??Daarna zijn we met de auto naar Den Hoorn gereden. Daar was een dinershow bij Klif 12. We hebben lekker gegeten en genoten van het cabaret. Het was een leuke show, al had hij van ons wel net iets korter gemogen. Daarna zijn we teruggegaan naar het hotel. Ik was zooo moe!

Zaterdag zijn we met de auto weer teruggereden naar De Cocksdorp. Dit keer om scooters te huren voor de hele dag.Hiermee zijn we eerst naar het Paracentrum/vliegveld gereden. Daar hebben we, om op te warmen (op zo'n scooter is het niet heel warm *lol*), lekker een soepje gegeten en gekeken naar meerdere tandemsprongen. Patrick wil zeker nog een keer terug om dat ook te doen...zegt hij...*lol*. Ik ben benieuwd!

Daarna zijn we naar Ecomare (je weet wel, de zeehondjes) gereden. Dat was ook ontzettend leuk! Voor mij ook een beetje jeugsentiment want daar ben ik vroeger ook vaak geweest. En wat een mooie, leuke dieren zijn dat hè!Het leek ons ook leuk om naar het Juttersmuseum te gaan dus toen we daarlangs reden zijn we ook maar meteen even afgestapt. Het bleek, toen we eenmaal binnen waren, dat we in een andere museum waren dan we dachten *lol*. Maar ach, jutters zijn jutters toch :)...Het bestond eigenlijk uit niet meer dan 4 grote schuren vol "zooi" (laat ze het niet lezen hi) maar op zich natuurlijk wel apart omdat het allemaal zo oud is en vanuit verschillende landen aangespoeld. Toen we dat gezien hadden zijn we, via de duinen, teruggereden richting De Cocksdorp om de scooters in te leveren. Natuurlijk zijn we ook even langs de vuurtoren gereden...We hadden nog wat "huur-tijd" over dus toen hebben we ook nog even een tussenstop gemaakt bij het strand en een kleine hap gegeten bij een strandpaviljoen. Uiteindelijk hebben we zo'n 50 kilometen gereden en stiekum veel van het eiland gezien. Het was erg leuk met die scooters! Zeker ook wanneer we al die fietsers met tegenwind voorbij gingen *lol*. Mijn scooter ging harder dan die van Patrick, dat was ook wel grappig. En het was ook wel handig want patrick durfde harder door de bochtjes dan ik en dan kon ik hem op de rechte stukjes weer inhalen :).Eenmaal terug bij het hotel hebben we even een uurtje gerelaxed om ons vervolgens weer klaar te maken voor de avond. We zijn toen weer naar het centrum van De Koog gegaan. Eerst hebben we lekker gegeten bij Quinty's. Daar heeft Patrick z'n allereerste Moijto gehad...en gelijk z'n 2e, die van mij, want na 3 slokken stond ik al te stuiteren *lol*.Daarna zijn we een gezellig kroegje (cafe de Kuip) ingedoken. Daar hebben we lekker aan de bar gehangen met zn twee-tjes. Ze draaide lekkere meezing-muziek en ik weet niet of het lag aan die 3 slokken moijto *lol* of aan de lange dag maar de passoa viel goed...en snel *lol*. Toen ik ook nog op de achtergrond de voetbaluitslagen zag was ik helemaal in mijn sas! Gelukkig bleef ook Patrick lachen :).

Vanochtend moesten we al vroeg (half 11...dat is vroeg voor mij naar een stap-avondje hi) uitchecken. We hebben nog even geontbijt en toen zijn we naar Den Burg gereden. Daar zou het koopzondag zijn maar wat denk je...we waren te vroeg (of verkeerd gelezen...dat kan ook *lol*). We zijn toen weer naar De Cocksdorp gereden want daar was het herfstmarkt. Hier hebben we nog even lekker op een terrasje gezeten. Daarna zijn we naar de boot gereden om weer terug naar huis te gaan.Tussen 4 en 5 waren we (tevreden, moe en voldaan!) weer thuis. We hebben het erg naar ons zin gehad en we willen zeker nog een keertje terug!!!

Ik wil ook nog even ons mam bedanken want zij heeft afgelopen zaterdag voor ons kaartjes geregeld voor AC/DC! Wij konden dit niet zelf want de kaartverkoop verliep alleen via internet en niet via de telefoon. Aangezien de verwachting was dat dit concert heel snel uitverkocht zou zijn, konden wij niet wachten totdat we weer thuis waren. Gelukkig vond ons mam het geen probleem om te doen (zelfs niet na het stressen voor onze Tina Turner-kaartjes *lol*). En het is haar weer gelukt! Het halve internet lag plat, het was snel uitverkocht maar wij hebben 2 kaartjes!! Yeah!! Thanx mam!! Dat wordt een leuke maand in maart...eerst AC/DC, dan Tina Turner en dan familie-weekend! Yahoo!! Ik heb er nu al zin in :))!!

11 Comments:

Linde said...

wat een heerlijk weekend zo te horen! En ja, je bent in dezelfde tent terecht gekomen als ons ;p hihi!
Fijn dat jullie zo genoten hebben, texel rules!!

Klaartje said...

ooooh wat lekker zeg zo'n weekendje uitwaaien! En die scooters zijn ook leuk!

Viv said...

Ziet er heel gezellig uit, ik ben nog nooit op Texel geweest!
En wat de naaimachine betreft..... ik krijg ook les van mijn moeder:)!

Mieke said...

Wat een heerlijk verhaal...en die scooter..helemmal gaaf..ik ga er in het voorjaar ook een kopen..lijkt me heerlijk om daar op uit te waaien ;o).

Anoniem said...

ik heb het ook fijn gehad wijfie, en dini (als je dit leest) nog bedankt voor het regelen van de kaartjes....

gr van je menneke

mama said...

Jaaaa, dit zijn echt de huizen aan de voorkant van "onze camping"!! Gaaf!! En niet denken dat ik na dit succes voor alle concertkaarjes ga zitten stressen..ik zal jullie de truc's wel leren...x

Audrey said...

Hoi Evi, ziet er schitterend uit en zo te zien hebben jullie echt genoten, en wat gaaf die scooters!

Anita said...

TOPweekend geweest :)
Gaaf verslag gemaakt Evi.
En jee, dat lijkt me ook wel lekker zo op een scooter rond te scheuren.......back in time, voel je je weer 16+ hihi.

Marianne Hope said...

Ik denk dat ik ook een keer naar Texel moet, ziet er erg leuk uit.

sam said...

mooie foto's!
en wat een gave kleur heb je in je haar!
groetjes sam

D@nielle said...

klinkt leuk texel, ik ben er nog nooit geweest :S.

OOOh leuk naar AC/DC heel cool en tina is ook geweldig heb haar al zo'n 3 keer gezien !