zaterdag 24 januari 2009

Familie de Groodt gaat scrappen!

Het laatste weekend van maart hebben wij familieweekend. Dat is altijd erg leuk én gezellig! Wij kijken er dan ook al helemaal naar uit! Geen strakke planningen of verplichtingen, iedereen doet lekker waar hij of zij zin in heeft! Dit keer hebben we ook een jaccuzi en bioscoop in ons huisje dus dat gaat goed komen!
Linde en ik kwamen op het idee om, voor de liefhebbers, een scrapworkshopje voor te bereiden. Tot nu toe hebben we 11 aanmeldingen dus dat is leuk!! Vorige week zijn Linde en ik alvast inkopen gaan doen. We hadden één boekje begroot op 5 euro. Nou, zaten we daar even langs *lol*. Met de 40% korting bij de Creatie en het doen van "slim inkopen" kwamen we nog uit op 6 euro per boekje. Maar daar hebben ze dan ook wat voor :). Dit zijn de ingredienten per pakketje...

Gister hebben Linde en ik allebei een voorbeeldboekje gemaakt. Van te voren hadden we afgesproken welke (zo minimaal mogelijk) gereedschappen en stempels we gaan meenemen en ieder kreeg één pakketje...daar moesten we het meedoen. Dat was nog best een uitdaging maar wel leuk! We hebben geprobeerd allebei andere "techniekjes" te gebruiken maar we hebben het ook weer niet te moeilijk gemaakt. Uiteindelijk hebben wij er zelf ook nog wel een aantal uur over gedaan, vandaar. Maar ach, iedereen maakt en doet gewoon lekker waar hij zelf zin in heeft. 1 pagina, 4 pagina's, 8 pagina's...het maakt niet uit..."GEWOON LEUK" is het motto!!! Dit is mijn voorbeeldboekje, over weekendje Texel, geworden...


Hier zie je Linde's boekje! Ik ben benieuwd wat onze familie gaat maken!! Niemand heeft ooit gescrapt en er doen ook 2 mannen mee dus dat wordt leuk! Mijn oma doet zelfs mee....stoer hè!!!

*Tip;
Ons Linde kwam op het briljante idee om, vanwege ons budget, zelf letterstickertjes te maken. Typ in Word een vel vol met het alfabet en print dit uit op een stickervel. Het is effe een knipwerk maar dan heb je wel goedkope letterstickertjes en je kunt zelf kiezen welke letters je veel en weinig gebruikt. Heel handig!!

10 Comments:

Audrey said...

Hoi evi, Bij bakker Bart willen ze ook graag dat ik ga scrappen met hun, ik denk dat ik ook maar zo'n boekje ga maken, want ook daar heeft niemand het ooit gedaan.
hoeveel papier etc had jij per persoon ingekocht! En allemaal dubbelzijdig? heb je nog meer tips?

Anita said...

Keileuk zeg met de hele familie aan de scrap!!
Jullie hebben een mooi pakket samengesteld zeg, voor een goeie 3 pilsjes ;).
Ja dat is idd een goeie tip met dat stickervel, alleen waar koop je zoiets??
Veel plezier gewenst juf Evi en juf Linde hihi.

charlene said...

Volgens mij gaan jullie je goed vermaken!!!! Leuk boekje heb je gemaakt.
En goeie tip van Linde!!!

Annes Art said...

Ziet er prachtig uit, zal zeker gezellig worden, en bedankt voor je tip met alphabeth stikkertjes;o)

Viv said...

Wat een leuk idee zeg!! Straks raakt heel je familie verslaafd ;)!! Het boekje is echt super geworden (en dat voor 6 euro!)

Angelina said...

Wat een leuk idee en wat een gaaf boekie!!

Maarten said...

Hey Evi, ik weet niet of ik nog wel wil hoor!!! Als ik al die boekjes zie, mijn linkerhanden ken, wordt dat natuurlijk helemaal niets........alles goed verder???

linda loe said...

Ziet er erg leuk uit. hoop verder dat de uitslagen goed blijven groetjes Linda

D@nielle said...

wat een leuk idee, wie weet gaan jullie dat vaker doen ;)

sam said...

Super leuk albumpje! gezellie zeg met de hele fam. aan de scrap :)
er staat iets voor je op m'n blog :) :)
groetjes sam