zaterdag 7 maart 2009

Romige courgettesoep

In de carnavalsvakantie heb ik voor het eerst zelf soep gemaakt. Het was een hele uitdaging want ik ben niet zo'n keukenprinses (en dat is nogal zwak uitgedrukt *lol*). Ik heb de romige courgettesoep van Sonja Bakker gemaakt. Een heerlijke soep met maar 167 kcal!!!

De ingrediƫnten:
1,5 liter water
1,5 kilo courgette
2 groente bouillonblokjes
250 ml Finesse room
vers gemalen zwarte peper en zout

De bereidingswijze:
Bouillon trekken van de 1,5 liter water met de twee bouillonblokjes.
Het water aan de kook brengen.
Courgettes wassen en ongeschild in blokjes snijden.
Deze bij de bouillon doen en ongeveer 15 minuten laten koken.
Dan geheel pureren in keukenmachine of met staafmixer.
Finesse room erdoor en op smaak maken met peper en eventueel zout.
Niet meer laten koken.

Het lijkt heel makkelijk (en dat zal het voor jullie ook wel zijn hihi) maar geloof het of niet...mijn hele keuken zat onder de soep! Ik bleek niet helemaal goed om te gaan met de staafmixer *lol*. Uiteindelijk is het toch gelukt, met een beetje staafmixer-hulp van Patrick :), en de soep was heerlijk!!!

Smakelijk eten!!!

3 Comments:

Anita said...

OOOOOOOOOHHHHH ik ken dat....ik ken dat....
ERRUGH.....heb ik precies hetzelfde meegemaakt.
Ik deed het in de blender, maar door de hete soep, vloog de deksel eraf. Wanne zooi kredde dan!!!!!!!
Maarrrrr lekker issie wel he da suupke.

Viv said...

Ben altijd in voor lekkere recepten, ook ik ben totaal geen keukenprinses maar ik ga het eens proberen!

Mandy said...

Tsja, ik heb van de week nog de pompoenspetters van het bovenste keukenkastje afgeboend. En weet je, het kastje stond open tijdens het blenden van pompoenen. Dus ook wat er IN het kastje stond was oranje :) Was wel een lekker soepie trouwens hahaha. Ik vind je Dutch Dare geweldig, word zo vrolijk als ik naar die foto van jullie kijk! Nog gefeliciteerd met jullie 'jubileum' xxx