vrijdag 24 april 2009

Fotocursus 2

Poeh, de opdrachten waren deze keer erg moeilijk! Gisteren hadden we weer les en dus "beoordeling". Van alle opdrachten had ik er maar eentje goed uitgevoerd (slecht!!! *lol*) maar gelukkig was ik niet de enigste :). De opdracht die wel was gelukt, is de volgende: "Maak 3 foto's met een kort en een lang brandpunt waarin het onderwerp exact even groot wordt weergegeven".
- foto 1 : 28 mm

- foto 2 : 75 mm

- foto 3 : 200 mm

Zoals je ziet is het onderwerp van mijn foto's de "deur". Deze blijft op alle 3 de foto's (ongeveer) even groot. Door te werken met 3 verschillende brandpunten, zie je dat de rest van de foto veranderd (let bijvoorbeeld op het hekje vooraan) terwijl je onderwerp dus hetzelfde blijft. Een leuke oefening!

De overige opdrachten waren dus niet gelukt en deze zal ik opnieuw moeten doen. Aangezien we voor de volgende les ook weer veel "huiswerk" hebben, hoef ik me voorlopig dus niet te vervelen *lol*. Ik vind het allemaal nog steeds wel erg leuk en, ohh, ik heb al zoveel geleerd! Ik heb alleen nog moeite het allemaal te onthouden :). Ik heb de neiging steeds alles door elkaar te halen :).

Gister zijn we door het bos naar een kasteeltje gewandeld. We hebben uitleg gekregen over lichtinval. Erg leerzaam! Zo heb ik altijd gedacht dat je juist niet tegen de zon in moest fotograferen....FOUT! Tegenlicht kan juist ook heel goed en mooi werken!
We moesten proberen de essentie van het kasteel vast te leggen. Iedereen maakt dan van die standaard ik-ben-op-vakantie-en-zie-een-kasteel kliekjes maar de leraar heeft daarna laten zien hoe het ook kan en dat was toch wel een stuk mooier :). Ik had één goeie foto...al moet ik wel bekennen dat de leraar mij deze voor heeft gedaan....Ssst,niet zeggen hè...*lol*....

2 Comments:

mama said...

Ja, zo zijn foto's heel speciaal. Gaaf om dat te leren!x

Viv said...

Foto`s zien er goed uit :) Lijkt me erg leuk dat allemaal te leren!!