vrijdag 29 mei 2009

Fotocursus 4

Gister was het weer fotocursus en hebben we de huiswerkopdrachten van de laatste 2 lessen besproken. Ook moest ik nog 2 opdrachten opnieuw doen :).

Een van die opdrachten was de volgende: "Maak een serie foto's met de volgende beeldaspecten : 3 foto's met een kort en een lang brandpunt waarin de achtergrond exact even groot wordt weergegeven en het onderwerp verandert". Eindelijk was het gelukt:)
Foto 1...28mm

Foto 2...60 mm

Foto 3...75 mm

Je ziet dat de achtergrond (ongeveer) hetzelfde blijft en de voorgrond (bankje en boom komen erbij) verandert.

Een andere opdracht was: "Maak een natuurfoto met een goede compositie en met een foute compositie"...
Foto 1...de foute...

Foto 2...de goede...


De laatste opdracht was: "Maak een serie van 3 foto's van hetzelfde onderwerp, met 1. frontaallicht 2. strijklicht 3. tegenlicht". Deze zijn bij mij erg goed gelukt :). Wat je ziet op de 3 foto's is hetzelfde "plasje" maar dan met 3 keer ander licht...wat een verschil hè!!
Foto 1...Frontaallicht (licht frontaal op onderwerp, de zon dus vanuit je rug)

Foto 2...Strijklicht (licht/zon van de zijkant)

Foto 3...Tegenlicht (fotograferen tegen de zon in)


Eigenlijk hadden we nog 2 opdrachten meer, ééntje daarvan begreep ik niets van (ik was gelukkig niet de enige haha) en de andere was het bewerken van RAW-files in Photoshop.
Over 2 weken hebben we alweer de laatste les. Voor die les moeten we een eindopdracht maken, een reportage "Een dag uit het leven van...". Hiervoor ben ik al een dagje met Patrick meegeweest. Ook moeten we een paar portretfoto's maken. Morgen gaan we daarvoor met zn vieren aan de slag. Ik ben benieuwd!!!

4 Comments:

Marianne Hope said...

Lijkt mee heel leuk allemaal. Ik volg een super foto cursuus zelf, maar dat is online. Veel success verder met de opdrachten en een fijn weekend

Viv said...

Ben wel een beetje jaloers op je, ik hoop in de toekomst ook nog een cursus te kunnen gaan volgen!

Mandy said...

Zo, jij bent goed bezig Evi! Je wordt een echte pro straks met je camera hihi, hoop dat het goed met je gaat, mis je wel hoor!

Mika said...

Super om op deze manier met elke foto bezig te zijn. Mika (www.mikascrap.typepad.com)