zaterdag 6 juni 2009

Portemonnee van melkpak

Gister is Aafke (ons nichtje) bij Linde en mij komen scrappen. Daarna zijn we, inclusief de mannen, lekker wezen uiteten en op stap geweest. Ondanks dat ik weinig tot niets kon zeggen (óf was dat het juist....haha) was het erg gezellig!!! Ik ben mn stem zo goed als kwijt door keelpijn en verkoudheid. Bleh!!!
Aafke kwam tijdens het scrappen met een héél leuk idee...een portemonneetje maken van een melkpak! Dat had ze tijdens haar werk geleerd van een collega. Linde en ik waren meteen verliefd! De portemonneetjes zijn perfect voor op stap en erguhh leuk om te maken! Linde en ik kregen er een beetje een Kitsch Kitchen-gevoel bij *lol*. Zo zien ze eruit...


Zo kun je ze maken...
Benodigheden;

  • een leeg, schoon melkpak (of vla, of yoghurt....etc)
  • een leuk rolletje tape (deze komt van de action, 5 stuks á 49 cent)
  • klittenband
  • een schaar
  • nietmachine

Stap 1

Knip de onderkant uit de verpakking.

Stap 2

Knip de bovenkant eraf. Laat de verpakking 13 centimeter lang (in ons voorbeeld) met één langere flap.

Stap 3

Vouw de verpakking in.


Stap 4.

Beplak alle randjes met de tape.


Stap 5.

Vouw de verpakking dubbel en maak vast met een nietje. Bepaal de lengte van je flap en bevestig de klittenband.


Whola! Je portemonneetje!!


Op Linde's blog kun je nog wat foto's zien van gisteravond én nog wat leuke LO's die zij gister gemaak heeft. Ja, Linde was weer erguhh productief in een paar uurtjes!! Dat moet ik toch ook eens leren *lol*...

24 Comments:

mama said...

Ik vind ze echt super-leuk!!! Ga er ook mee aan de slag! x

Godelieve said...

Super!
Bedankt voor de stap-voor-stap foto's

D@nielle said...

wat een grappig idee !

Viv said...

Wat een leuk idee!!
Ga ik ook proberen :) Ik heb dezelfde tape, leuk is ie he!!!
Bedankt voor het delen van dit leuke beursje!

Audrey said...

Wat GAAF!
Ook een leuk idee voor school!!

Wanneer kom je eens shoppen bij mij???

Caroline said...

Zooo leuk !!! Ik ben gelijk aan de slag gegaan, het resultaat staat al op mijn blog. Ik had alleen een saai yoghurtpak maar zo leuk om te maken. Ik ga er geld in doen en aan mijn nichtje geven voor haar verjaardag. Bedankt voor het leuke idee !!!
Caroline

Judith said...

wat een super leuk idee deze ga ik zeker een keer maken

groetjes Judith

Anita said...

Ja idd, ze doen denken aan K&K.
Keileuk!!!

sam said...

ziet er super leuk uit! groetjes sam

Klaartje said...

oooohh ik vind die portemoneetjes echt GEWELDIG!!! ga ik zeker een keer proberen, superleuk!

Mandy said...

JEETJE WAANZINNIG GAAF EVI!!
Dit ga ik ook zeker een keer doen! Jammer dat er hier in huis vanwege lactose allergieën enzo :) nooit een pak melk te vinden is, maar wie weet loop ik de koelkast van de buren eventjes in hahaha.

linda dekker said...

Hoi Wat een leuk idee is dit, ik ben er mee aan de gang gegaan maar vond het melkpak als achtergrondje niet zo leuk. Dus heb ik het melkpak voorzichtig uit elkaar gesloopt en het over getrokken op een leuk papiertje. Misschien weer een idee voor jou.

groetjes Linda Dekker

M@rtine said...

Wat een leuke idee!!!!! Ziet er goed uit!

marijke said...

wat ee super idee zeg

Marie-claire said...

Wat een gaaf idee, ik heb 'm meteen gemaakt, ook een dubbel frispak is super gaaf, alleen laat bij mij de kliteband los!!
Heb je een tip waar je die het beste mee kunt lijmen?

Groetjes marie-claire

Annes Art said...

Schitterend Evi, dat ziet er leuk uit!!

Anoniem said...

Je kunt ipv klitteband ook gebruik maken van een haarelastiekje.
Maak een gaatje in het klepje en dan zorgen dat het ijzertje (van het elastiekje erachter blijft hangen), dan kun je het elastiekje om het gehele portemonneetje doen en blijft het ook dicht.
Ideaal!

Fenna said...

Erg leuk idee!! je kan het randje van de klep ook met een kartelschaar afknippen.

DinjaDONUT said...

Zou het ook met een pak frisdrank kunnen ipv melk?
vast wel toch?
Dan ga ik het even proberen ;)

http://dinjadonut.blogspot.com/

DinjaDONUT said...

Ik heb er eentje gemaakt hoor!
bekijk hem maar op http://dinjadonut.blogspot.com/

Grietje said...

Dag Evi,

Ik heb je tutorial gelinked op mijn blog, zelf heb ik ze ook gemaakt maar dan nèt iets anders.

Groetjes,
Grietje

eekhoorn said...

Er is ook een you tube filmpje van:

http://www.youtube.com/watch?v=UWfm4uneVv4

Melkpakken said...

Je kunt ze nu ook kant en klaar kopen. Net zo makkelijk ;).
Bijk de site LiL.nl hier: Melkpaktassen.

Anoniem said...

Coole portemonnee... Ook leuk voor de kids! :-) Dana