maandag 28 september 2009

Florida : Dag 1 en 2

Dag 1
Op 14-09-2009 was het dan zover...onze allereerste reis naar Amerika! Onze 1e dag bestond voornamelijk uit reizen, reizen en nog eens reizen. Om 02.15 's nachts zijn we vanuit Deurne vertrokken en om 02.25 in de middag waren we in Miami....16 uur later dus (het is in Florida 6 uur vroeger). Voordat we ook echt daadwerkelijk bij ons hotel waren, was het wel een paar uur later. De controles op vliegveld zijn daar extra scherp (we moesten bijv onze vingerafdrukken afgeven, wat natuurlijk tijd kost) en we moesten onze auto ook nog ophalen. De 1e dag hebben we dan ook niet veel meer gedaan. Wel zijn we nog even bij een restaurant "Bennigan's", naast ons hotel, wezen eten. Het was heerlijk!!! Daarna lekker op tijd naar bed (21.00) om de volgende vroeg op te staan.

Dag 2.
Vandaag de reis van Miami naar Orlando, met een aantal leuke tussenstops. Om 05.45 (jaja *lol*) zijn we opgestaan, hebben we ons aangekleedt, de spullen gepakt en nog even snel een ontbijtje (lees: donuts) genomen bij het hotel. Daarna op weg naar Orlando...
Onze 1e tussenstop was bij het Kennedy Space Center. We zijn daar met een bus over het NASA-terrein gereden. We hebben o.a. de lanceerplatforms gezien en een film over een Apollo 8. Dit was allemaal erg interessant om een keertje te zien! Ik ben dan ook blij dat we deze stop toch nog gemaakt hebben, want het zat eigenlijk niet in de planning.
De volgende stop hebben we gemaakt bij de Daytona International Speedway. We waren hier wat aan de late kant en de verkoopster adviseerde ons de volgende dag terug te komen vanwege de prijs van de tickets. Wij gaven aan dat dit niet kon vanwege onze doorreis en dat we alleen even de speedway wilde zien en de merchandise-shop (er is daar namelijk nog meer te doen, bijv race-spelletjes enzo). We mochten er toen gratis in dus dat was wel aardig :).
Over aardig zijn gesproken trouwens...Wow, wat zijn die mensen daar vriendelijk zeg! Patrick zei op een gegeven moment tegen mij "die mensen hier zijn zo vriendelijk dat ik gewoon bijna het idee krijg dat ik voor de gek wordt gehouden *lol*". Dat is natuurlijk echt amerikaans, zo overdreven doen, maar het was wel fijn! Beter dan die chagrijnige mensen in sommige andere landen! Ja, toch?! Hi!
Maar goed, de speedway dus...het was leuk hem een keer gezien te hebben!
Daarna wilde we nog een stop maken bij Daytona Beach. Dit is het enige strand waar je met de auto op mag rijden. Helaas was het echter vloed en konden we er dus niet op :(. Toen zijn we maar doorgereden naar ons hotel, vlakbij Orlando. Het was een prima hotel! Niet luxe maar wel netjes en schoon. Hier hebben we 's avonds in het cafe wat gegeten. Wederom heerlijk!!! Dit zal ik trouwens nog heel vaak typen *lol* want we hebben ZO goed gegeten heel de vakantie!!! Ik heb daar ook nog een heerlijke cocktail gehad: een Hurricane Sams Cooler. Omschrjving van de cocktail: A delightful blend of vodka, banana and melon liquors flavored with pineapple juice topped with rasberry liguor. Klinkt goed toch?! :) Totaal hebben we deze dag 367 mile gereden.

Later meer...:)

5 Comments:

Viv said...

Zo te zien en te lezen hebben jullie het super gehad, ben benieuwd naar de rest van de reis!

Anita said...

Het begin is al keigoed :)
Wacht met spanning op het vervolg ;)

Theo said...

So far so good

charlene said...

Nou, dat ziet er al goed uit!!! Ben errug benieuwd naar de rest!!!

D@nielle said...

oh wat heerlijk ben nu aan het bijlezen, sommige plekjes en dingen zijn zo herkenbaar !!