woensdag 7 oktober 2009

Florida: Dag 7

We zijn deze dag begonnen met een lekkerontbijtje bij Cardozo, het restaurant/hotel van Gloria Estefan. Patrick dacht een lekker aarbeiensapje te bestellen. Ik zei nog tegen hem "volgens mij is dat de cocktailkaart hoor..." Nee, zei hij, dit rijtje niet. Oke, dacht ik, dat zal dan wel. Nou, toen kwam het "aarbeiensapje" eraan...in een giga grote kom (zie foto)! Patrick nam een paar slokken en keek me een beetje twijfelend aan. Ik nam ook een slok en kon het niet meteen plaatsen... of er zat een hele sterke aarbeiensmaak aan *lol*, of er zat toch echt alcohol in. Patrick durfde het dan ook niet op te drinken want hij moest nog rijden. Toen kwam de rekening en wisten we het zeker....hier zat alcohol in....25 dollar per kom!!! Ohh! Komt die serveerster ook nog zeggen (het was nog geen half tien 's ochtends) dat het happy hour was en we er 2 voor de prijs van 1 kregen *lol*. Uhh, nee dank je :). Ook niet in een doggybag??? Uhh, nee! BLUNDER!!! *lol* We zaten ook nog eens met 35 graden in een lange broek en lange mouwen én stonken naar muggenstick! Die serveerster zal wel gedacht hebben :). Deze ochtend gingen wij namelijk naar de Everglades en ik had gelezen dat een goede bescherming noodzakelijk was... Uiteindelijk waren wij natuurlijk de enige die dat hadden *lol*.De Everglades waren erg mooi!!! We hebben een ritje gemaakt met zo'n airboat. Echt lachen! We kregen oorbeschermers op vanwege het lawaai en werden goed gewaarschuwd "hou je armen en benen in de boot!". Hi, oké! We hadden een leuk gids en zijn een paar keer goed nat geworden door het rondzwieren van de boot :). Daarna hebben we gekeken hoe krokodillen gevoerd werden. Wel interessant en indrukwekkend om te zien. Dat die jongen zijn handen nog heeft ?!?! Dood eng!Vanuit de Everglades zijn we doorgereden naar Downtown Miami. Daar zijn we naar de Bayside Marketplace geweest. (Ik was nog steeds op zoek naar Uggs voor Linde!) Dit winkelcentrum stelde niet zo heel veel voor, tenminste ik had het groter verwacht. Gelukkig konden we er wel slagen voor schoenen voor Patrick want die had inmiddels door al het lopen heel zn zool kapot. Hij verloor gewoon per stap stukjes *lol*. Ook liep ik daar tegen seizoen 7 van "24" aan (yeah!!!). Natuurlijk zonder ondertiteling maar dat moet inmiddels wel gaan lukken :). Ook heb ik nog een hele mooie country cd gekocht van Lady Antebellum (zie vorige post). Bij de Bayside Marketplace zat ook het Hard Roch cafe van Miami dus daar hebben we een hapje (lunch) gegeten. Lekker!!! Als afsluiter hebben we nog een ritje gemaakt in de metro. De totale rit duurde ongeveer 10 minuten en dan had je een rondje gemaakt door Miami. Miami zelf is eigenlijk helemaal geen mooie stad, een beetje oud en viezig. Na die metro hadden we het dan ook wel gezien. Snel weer terug naar Miami beach! :)'s Avonds zijn we eerst even naar het strand gelopen. Vervolgens zijn we weer bij Fridays wezen eten (voor de spare-ribs *lol*). Hier raakte ze, tijdens het betalen, onze creditcard kwijt. Wow, toen kregen we zweetdruppels!!! Het leek wel uren te duren voordat we hem terug hadden. De serveerster was hem verloren en we vonden hem daarna bij iemand anders onder de tafel. Grr!!! Daarna zijn we op zoek gegaan naar de Skybar. Dit is een bar waar veel bekenden komen. Ik had alleen verkeerd in het boekje gekeken (bleek de volgende ochtend *lol*) en we konden hem dan ook niet vinden. Uiteindelijk zijn we toen maar weer teruggelopen naar de Ocean Drive en zijn we daar naar de Clevelander geweest. Ook erg gezellig! Ohh, en wat was ik blij toen ik zat! Ik kon niet meer! We hebben die avond echt héél véél gelopen! Maar dat was dus mijn eigen schuld hihi. Gelukkig konden we er allebei wel om lachen :).

3 Comments:

Viv said...

haha, wat een leuk verhaal over Patrick en z`n aarbeiensapje :) Zoiets komt me bekend voor, heb ik ook al eens meegemaakt maar dan met ijs (lang verhaal).

Jullie hebben het echt te gek gehad, leuk om je verhalen te lezen!

charlene said...

Ik volg het ook nog steeds hoor!! Errug leuk om te lezen vind ik. En het liedje is idd heel gaaf. Lijkt me een goeie cd.

sam said...

leuke verhalen en geweldige foto's allemaal! klinkt echt als een super gave reis! groetjes sam