woensdag 7 juli 2010

Lekker receptje tijdens het voetbal :)

Mijn leven draait op het moment maar om 1 ding....voetbal natuurlijk!!! O my god, we staan gewoon in de finale!!! Ik ben zoooooo blij!!! Wie had dat gedacht??? Tja, Johan Derksen....*lol*. Dat heeft hij al meerdere malen herhaald bij ViOranje. Wat is dat trouwens een goed programma! Heerlijk, die humor van Rene van der Gijp en Johan. Helemaal mijn ding! En mag ik als vrouw zeggen dat het ook niet onaardig is om een uurtje naar Rene te kijken hihi. Jammer dat we dadelijk niet meer dagelijks van dat programma kunnen genieten! En het voetbal... Ik ben blij dat de competitie ook weer snel zal beginnen :).
Maaruhh, tijdens al dat voetbal moet er natuurlijk ook gegeten worden.... Ik heb weer een heerlijk recept ontdekt op ah.nl. Ik heb het inmiddels ook al gesrapt (dacht ik tenminste *lol) voor mijn kookboekje dus dat komt binnenkort.

Pappardelle in pittige tomatensaus:

Ingrediënten
4 el olijfolie
250 g gerookte spekblokjes (duopak 2 x 125 g)
2 uien, gesnipperd
2 tenen knoflook, fijngesneden
1 rode peper, zaadlijsten verwijderd en in dunne ringetjes
1 blik tomatenblokjes (400 g)
4 tasty tom tomaten, de pitjes verwijderd en in blokjes
1 tl suiker
1 pak verse pappardelle (250 g, koelvers)
8 blaadjes basilicum, gescheurd
100 g Pecorino (kaas), geraspt

Bereiden
Verhit de olie in een braadpan en bak de spekblokjes uit. Voeg de ui toe en fruit in 5 min. glazig. Voeg de knoflook en de rode peper toe. Laat 2 min. garen en roer de tomatenblokjes en de verse tomaten erdoor. Breng op smaak met de suiker en peper en zout. Laat dit op een laag vuur 10 min. koken. Kook ondertussen de pappardelle volgens de aanwijzingen op de verpakking beetgaar. Giet af en schep de pappardelle door de saus. Bestrooi met het basilicum en de Pecorino.

2 Comments:

Natalie said...

Hey Evi,

Ziet er errug lekker uit! Enne wat een halve finale hè... Laatste minuten waren zooooo spannend. En nu op naar zondag! Heel veel succes met het kijken zondag,

groetjes, Natalie

Viv said...

hmmm, ziet er goed uit! Dankjewel voor het delen en op naar zondag :)